Gadżety to coś, co lubią wszyscy. Odpowiednio dobrane mogą stanowić ciekawy walor zjednujący wyborców do kandydata. Rodzajów gadżetów wyborczych jest mnóstwo, właściwie ograniczeniem w ich tworzeniu jest jedynie wyobraźnia. Jak więc wybrać gadżet idealny? Jaki powinien on być i komu powinno się go rozdawać? Kilka wskazówek można znaleźć w poniższym wpisie.
Fragment pochodzi z książki “Drzewo kampanii wyborczej 2.0, czyli jak wygrać wybory”.
Przekazanie użytecznego materiału wyborczego, który można zjeść lub którego można użyć.
Dla każdego kandydata, chociaż gadżety muszą być indywidualnie dopasowane do treści i formy kampanii oraz wizerunku kandydata.
Dla wyborców, dla których gadżet jest użyteczny.
Do gadżetów wyborczych zaliczamy między innymi długopisy, ołówki, breloczki, kalendarze, notesy, koszulki, naklejki, otwieracze, torby ekologiczne czy cukierki, a nawet butelki wody mineralnej z odpowiednim nadrukiem. Są one zazwyczaj stosunkowo drogie, więc warto dobrze przemyśleć ich rodzaj, liczbę oraz sposób wykorzystania. Koszulki, kurtki czy czapeczki można rozdawać członkom zespołu, rodzinie i znajomym; obcy ludzie raczej nie zdecydują się na ich noszenie w miejscach publicznych.
Rodzaj gadżetów powinien też zależeć od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Dobrym rozwiązaniem dla osób młodych mogą być na przykład nośniki pamięci lub podkładki pod napoje, ale dla osób starszych lepsze będą torby na zakupy rozdawane przy targowiskach lub parasole rozdawane na przystanku bez wiaty. W tym ostatnim przypadku liczy się nie tyle liczba rozdanych parasoli, ile efekt PR.
Taką akcję można na przykład podsumować w formie artykułu ze zdjęciami na swojej stronie WWW lub namówić dziennikarzy do opisu „pomysłowej kampanii prezydenta miasta”.
Zależy od rodzaju materiału wyborczego. Trudno wskazać jednoznaczne reguły w tym zakresie.
Więcej o liście do wyborcy, jak również innych materiałach wyborczych znajdziesz w książce “Drzewo kampanii wyborczej 2.0, czyli jak wygrać wybory”, którą można kupić tutaj.
politolog, prawnik, ekspert personal brandingu, wizerunku publicznego, public relations i marketingu politycznego
© Copyright 2023 by Trzeciak.pl