Hasło wyborcze jest syntezą tematu kampanii. Hasło powinno być proste, czytelne, a jednocześnie niebanalne i zgodne z wizerunkiem kandydata. Nie powinno być dłuższe niż cztery wyrazy, gdyż utrudni to jego zapamiętanie. Dobrze, jeśli odwołuje się do emocji, nie może jednak wywoływać dwuznacznych skojarzeń ani nakłaniać do przeróbek (zmiany czy dopisywania słów) niekorzystnych dla kandydata.
Podstawą hasła są wybrane tematy kampanii wyborczej, dlatego tak ważne jest zachowanie spójności pomiędzy nimi. Hasło ma wręcz stanowić syntezę tematu. Istnieje pewien magiczny zestaw słów, które warto wykorzystać, oczywiście uwzględniając indywidualne cechy kandydata lub ugrupowania politycznego. Są to słowa opisujące cechy osobiste takie jak:
Są to też słowa odwołujące się do wartości takich jak rodzina, bezpieczeństwo, zdrowie, edukacja, patriotyzm, przyszłość, jak również do konkretnych tematów takich jak drogi, kanalizacja, inwestycje, plac zabaw dla dzieci, przedszkola, szkoły.
Wartości są bardzo często wskazywane przez polityków (szczególnie tych ze szczebla centralnego) jako hasła wyborcze, jako przykłady można wymienić:
Więcej o tworzeniu hasła wyborczego i przekazu na temat kandydata napisałem w książce “Drzewo kampanii wyborczej 2.0, czyli jak wygrać wybory”.
Ten materiał może być wykorzystany za zgodą autora na innych stronach internetowych pod warunkiem pozostawienia treści i informacji o autorze w niezmienionej formie i z aktywnymi linkami do strony autora.
W artykule zostały wykorzystane materiały graficzne opublikowane na oficjalnych profilach partii i polityków w social media, oraz materiały wyborcze opracowane podczas kampanii.
politolog, prawnik, ekspert personal brandingu, wizerunku publicznego, public relations i marketingu politycznego
© Copyright 2023 by Trzeciak.pl