- prezentacja kandydata,
- prezentacja programu kandydata i jej celów,
- angażowanie i mobilizowanie internautów na rzecz kandydata,
- prezentacja działalności dotychczasowej kandydata zgodnie z koncepcją opracowanego hasła wyborczego.
- próba nawiązania aktywnej relacji z internautami (engagement strategy)
Cel strony
Celem strony jest:
Grupy docelowe i ich potrzeby
- wyborcy
- informacje na temat programu i celów kandydata,
- informacje na temat dotychczasowych osiągnięć kandydata (jako potwierdzenie skuteczności oraz hasła „Blisko Ciebie”),
- Informacje pokazujące „ludzką twarz Kandydata”
- możliwość kontaktu,
- możliwość marketingu społecznościowego tzw. wtyczki społecznościowe (udostępnianie dalej wybranych treści, polecanie znajomym etc.),
- media
- bieżące informacje o działalności kandydata,
- zapowiedzi wydarzeń z udziałem kandydata,
- zdjęcia wizerunkowe do materiałów prasowych,
- możliwość kontaktu,
- wolontariusze
- możliwość kontaktu,
- zachęta do zaangażowania na rzecz kandydata.
Struktura strony i jej funkcjonalności
Proponowane zakładki na stronie:
- Strona główna, będąca jednocześnie zakładką aktualności,
- mnie,
- Program,
- Dla mediów,
- Galeria,
- Kontakt
Strona główna:
- Główny layout powinien być spójny z wybraną koncepcją graficzną, zastosowaną w materiałach wyborczych kandydata (zdjęcie, hasło),

- linki do profili na portalach społecznościowych (najlepiej widoczne na każdej zakładce),mogą być umieszczone zarówno w górnej części strony jak i w formie zakładek po bokach

- informacja i zachęta do zapisania się do newslettera,

Życiorys
Powinien być podany w przystępnej i atrakcyjnej formie, dlatego warto pamiętać o akapitach i wyróżnikach tekstu. W życiorysie warto podkreślać osiągnięcia polityka i jego skuteczność.
Kandydat po raz pierwszy ubiegający się o mandat powinien zaakcentować swoje sukcesy w życiu zawodowym lub w działalności społecznej, np. zarządzanie dużym przedsiębiorstwem, które daje zatrudnienie wielu osobom z regionu.
Polityk ubiegający się o reelekcję powinien z kolei podkreślać swoje osiągnięcia w mijającej kadencji, zwłaszcza te mające znaczenie dla regionu i jego mieszkańców, np. zmiana przebiegu trasy autostrady, zapobieżenie likwidacji szpitala.



Program
Ważne, aby w programie znalazły się nie tylko postulaty, ale również pomysły na ich realizację. Warto w programie odnieść się do lokalnych i regionalnych problemów, podkreślić w ten sposób znajomość własnego okręgu wyborczego i swoje przywiązanie do określonego terenu.

Dane kontaktowe
Oprócz danych teleadresowych biura warto umieścić na stronie formularz kontaktowy.

Zdjęcia

Fotografie prezentujące polityka w czasie pracy, w roli lidera, podczas spotkań z innymi politykami i autorytetami, jak również pokazujące polityka z rodziną, w czasie wolnym.
Materiały medialne
Obejmują one zarówno artykuły prasowe o polityku, jak i wywiady przeprowadzone z nim w prasie, radiu i telewizji.

Referencje i podziękowania
Warto pochwalić się dobrymi opiniami na swój temat zebranymi od organizacji pozarządowych, współpracowników, a przede wszystkim od osób znanych i cenionych, np. lidera partii, lokalnych autorytetów, osobistości ze świata kultury, nauki, sportu.

Skuteczność strony
Bogata i ciekawa zawartość strony sprzyja promocji polityka, nawet bez jego bezpośredniego udziału. Na tym polega istota marketingu wirusowego – internauci chętnie polecają sobie wzajemnie filmy, rysunki, jeśli są zabawne i inteligentnie przygotowane. Wciągający spot wyborczy czy oryginalna ulotka rozprzestrzenią się w sieci same, wystarczy to zapoczątkować np. umieszczając materiał na stronie www i rozsyłając informację na ten temat do czytelników newslettera.
Sam newsletter to istotny element strony www, który można wykorzystać do bieżącego informowania o działalności polityka i przebiegu jego kampanii wyborczej. Poprzez newsletter warto zapraszać wyborców na spotkania, debaty etc.
Oprócz wyborców trzeba pamiętać o szczególnej grupie odbiorców, jaką są dziennikarze. Oni potrzebują przede wszystkim następujących materiałów:
- życiorys polityka (w kilku wersjach różniących się długością),
- CV,
- zdjęcia wizerunkowe,
- notatki prasowe,
- program wyborczy,
- dane kontaktowe polityka bądź osoby odpowiedzialnej za współpracę z mediami,
- kalendarz wyborczy.
Dobrze wykorzystana strona www może sprawić, że kampania wyborcza będzie atrakcyjniejsza, mniej kosztowna, a przede wszystkim skuteczna.
Więcej informacji o tym, jak wykorzystać narzędzia internetowe w czasie kampanii wyborczej, można znaleźć w książce "Drzewo kampanii wyborczej, czyli jak wygrać wybory".
Ten materiał może być wykorzystany za zgodą autora na innych stronach internetowych pod warunkiem pozostawienia treści i informacji o autorze w niezmienionej formie i z aktywnymi linkami do strony autora.
W artykule zostały wykorzystane materiały graficzne opublikowane na oficjalnych stronach internetowych partii i polityków, oraz materiały wyborcze opracowane podczas kampanii.
Zapisz się do newslettera by otrzymać wybrane fragmenty moich książek