loader image

Przygotowanie i prowadzenie kampanii wyborczej – szkolenie

Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie kandydatów i członków ich sztabów wyborczych do zaplanowania, zorganizowania i prowadzenia kampanii „w terenie”.

Dla kogo?

  • Dla kandydatów w wyborach samorządowych
  • Dla kandydatów w wyborach parlamentarnych
  • Dla członków sztabów wyborczych

Szkolenie ma charakter interaktywny, w czasie zajęć uczestnicy mają możliwość przygotowania we współpracy z trenerem indywidualnej strategii kampanii wyborczej (kandydaci) lub zbudowania lokalnej/regionalnej strategii wyborczej w oparciu o strategię własnego ugrupowania (członkowie sztabów wyborczych).

Program szkolenia obejmuje m.in.:

  • Dlaczego warto i w jaki sposób przygotować strategię kampanii wyborczej?
  • Jak zaplanować kampanię wyborczą (lista zadań, harmonogram)
  • Jak efektywnie zorganizować sztab wyborczy i biuro (podział kompetencji, przydzielanie i egzekwowanie zadań, organizacja pracy)?
  • Jak przygotować atrakcyjne i praktyczne materiały wyborcze?
  • Jak kształtować swój publiczny wizerunek (strategia budowy wizerunku)?
  • Jak i kto powinien prowadzić kampanię bezpośrednią (dostarczanie materiałów wyborczych, ankietowanie wyborców, spotkania z wyborcami)?
    • Jak prowadzić kampanię medialną, aby zainteresować sobą dziennikarzy (organizowanie wydarzeń medialnych, przygotowanie notatek prasowych)?
    • Jak dobrze radzić sobie w trakcie wystąpień w mediach?
    • Jak w trakcie kampanii wyborczej wykorzystać Internet?
    • Jak dotrzeć z przekazem do wybranych grup wyborców, np. przedsiębiorców, kobiet czy górników (kampania ukierunkowana)?
    • Jak i kiedy warto prowadzić kampanię negatywną?
    • Jak się bronić przed tzw. czarnym PR?
    • Jak sobie radzić w sytuacjach kryzysowych?
    • Jak zdobyć poparcie i sympatię wyborców – oryginalne pomysły zaczerpnięte z polskich, brytyjskich i amerykańskich kampanii wyborczych.

dr Sergiusz

Trzeciak

politolog, prawnik, ekspert personal brandingu, wizerunku publicznego, public relations i marketingu politycznego