- złoci – to jednostki najważniejsze, może być wśród nich Twój szef, promotor Twojej pracy magisterskiej lub doktorskiej, firma, która jest kluczowym klientem, lub asystentka, która jest Ci niezbędna do wykonywania zadań. Na nich koncentruj swoją uwagę i staraj się dbać o nich w pierwszej kolejności. Wyobraź sobie i opisz swojego idealnego klienta. Mając taki wzór, będziesz wiedział, jakiego klienta powinieneś szukać;
- srebrni – to ważni klienci, którymi mogą być Twoi podwładni, oraz ważni klienci Twojej firmy, o których powinieneś dbać i troszczyć się o nich;
- brązowi – to klienci, którzy często sprawiają problemy, a nie przynoszą istotnego zysku, lub których koszty obsługi są niewspółmierne do przynoszonego zysku. Każdy chyba pamięta zasadę Pareto, inaczej zwaną zasadą 80/20, która głosi, że 80% zysku (korzyści, satysfakcji) może płynąć z wykonanych 20% zadań. W praktyce często zamiast dokonywać w tym zakresie optymalizacji, robimy dokładnie odwrotnie, to znaczy poświęcamy 80% uwagi klientom, którzy generują tylko 20% korzyści (zysków).